Monday, August 15, 2011

euww mulut berbau !

korang semua mesti malas nk ckp byk2 kan mase bulan puasa , oke skang aku paham sbb nye mulot korang berbau kannn , *larikkkkk. hahahahhaa,, eh btw aku paham kot npe korang tanak cakap sgt ye laaa , bulan puasa kann , kite ta boleh mkn dan minum so kerana dibulan puasa rembasan air liur kurang dihasilkan menyebabkan mulut kite jadi kering , ini kerana air liur merupakan pembilas mulot semulajadi uols ! haa paham adk2 sekaliann, hik,



oke laa tanak byk bebel, hahaha, meh sini nk share tips cara2 nk bagik kurang sikit mulot longkang korang tuh haa, eh tp mulot longkang tuh maksud die lain laa pulak kann , hahaha. arghh ta kire mulot longkang ngn mulot busuk tuh same jee ! HAHAHA.

1, korang berus lidah, gg dan gusi taw, berus gg jek ta mencukupi sebenarnyee oke, sbb bakteria turut berkumpul kat bahagian celah2 gusi, lidah da sebagainyee, teknik ta penting cume korang sendiri pon leyh agak gg korang da bersih ke blommm. khennnn ,

2, elak oke mkn mknan berbau , cth petai ke, jering ke , bawang putih ke, haishh, semua korang nk telan kann, kalo mulot busok korang merungut lak , babap kanggg ! :p

3.tayah byk ckp sgt laaa ! haha, eh nie pon satu tip oke, sbb bile korang ckp byk , air liur korang byk keringg oke ,

4.jumpelaa dokter if mulot korang still ade bau2 jugak ,.senang kann ! hahah

oke laa , da  mls type byk2. haha

credit to ruangan KESIHATAN ,



8 comments:

nana said...

tips bguna nieh :D tak pe bulan puasa klu mulut berbau pun tak pe...disisi Allah sharum kasturi

pwiNce kal said...

hahaha, kann nana ! :)

Maya said...

suke2....hehe

pwiNce kal said...

tenkiu mayaa ! heheh, kalo suke klik laa iklan tuh ! hahaha

Cik Domo said...

wohoo..last tip tu tak tahann..hahha XD

pwiNce kal said...

hahahahah, kannn, abiss susah sgt, jumpe je dokterrr , kih kih

Innanie | Ariffin said...

ENTRY MACAM NI LAH YANG DIPERLUKAN!!! PANDAI BAGI TIPS TAU? *PUASA KE?? HEHEHEH~

pwiNce kal said...

thnks mak hayammmm. hahahhahaha