Sunday, July 31, 2011

kenangan bulan ramadhan :)





 entry ini sempena segmen kat blog kat blog coklateyes!!!!


mamaaa esk tamoo puasa boleee ? takkpon nk puasa separuh hari jee ! lalu dgn serta merta mama aku jawab

                                    penumbokkk nakkk ?!!!!!


garang kann mama i dulu2 uolssss, takot oke.,  tapi kann itu dulu laaa, mase kecik2 , tak tahu ape2 , 
skang da besar panjangg , aku da puasa penoh oke. gilee ke ta puasa, nk masuk api murakess meyh  ? lalalal , hahahah, 
tamoo membebel panjang2 , meh sini nak share citee kenangan berpuasa waktu dulu2 , heee
 tp sebelum tuhh koranggg kene buat satu bende dulu , haaa nk tahu ta apeee ? jeng2 ,. hahhahaa


















haaa korang niat puasa dulu , kangg lupee lak, alasan laa tuh tamo puasa eskk, keji sgt ! HAHAHAHA :)

oke mule2 sekali aku nk cakap kenangan aku mase bulan puasa tade laa best sgt  maklomlahh aku an anak yg baek , dgr ckp , ikot je ckp mama , lalalala * sile muntah sekarang ! hahaha


btw , aku start puasa penuh mase umur 13 tahun , form 1 uolsss,. lambat kann , pengakuan berani mati nie, HAHAHA, tp  memang btl laa,  then start jee umur 13 tahun tuh aku tak penah  ponteng puasa oke., seyes, syukur ALHAMDULILLAH laaa , sepanjang bulan bulan puasa setiap tahun aku ta penah kene demam ke, sakit ke yg membuatkan aku kene bkk puasa ! heee, syukurrr,

haa satu lagik. kalo bulan puasa kannn mesti perkara yg wajib mesti ade ialah pasar ramadhan ! wow. SUKE oke ! syurge makanan gitewww, hik.,  mcm2 bende ade, ko sebut je nk apeee, petik jariii, taraaaaa ! da ade kat dpn mata ! *oke aku propaa ,. HAHAHHAA ,. tp an korang kalo tade pasar ramadhan mcm ta meriah bulan puasa nie, kenikmatan membeli kat pasar ramadahan nie lain kot  heaven giteww .

oke oke tayah byk ckp , meh sini nk citer , !



antara kenangan bulan puasa yg ta bole aku lupe laa kan  ,

 mkn ayam goreng dalam toilet , hik. gegeh okee
 haa satu lagik mase bulan puasa aku rajin nk mndi  , korang tahu kann sbb apee , HAHAHA lps je       mndi  terus sugar bugar, HAHAHA  bak kate pepatah sambil menyelam minum air, hehe
pastuh mase kecik2 dulu kann, kite salu pikir mase bulan puasa nie setan tade, kene gari kannn,. so ta takot laaa nk kuar mlm ! oke lps je semayang terawikh gegeh taw pegi keliling kampung carik makanan mcm rojak buah  , keropok lekor goreng da mcm2 laaa, padahal mse berbuka tadi da melantak 2 pinggan , heee.
haa pastuh , dkt je nk rayee, kite semua ade beradek da start main bunga api, bunga api je oke, mane berani mercunn. haha kann da ckp aku budak baikkkkk * larikkkkk. muahaha


haaaa, mse kitaorang  main bunga api tuh ., kiteorang siap nyanyi lagu raye okee, feeling anuar zain sgt bile nyanyi lagu suasana hari raye, hahahah, oh beshnyee ingt waktu dulu2
bile pikir2 best kann kalo leyh balik waktu kanak2 , jadi remaja nie byk liku2 yg perlu kite tempuhi. huhu
then satu lagik , msee nk pasang bungan api tuh mesti korang gune lilin kann, haaa dgn lilin ni laa kite siap nyanyi lagu hari jadi, nk sambut bufday setiap hari katanyee ! hahaa
oke da laaa,

aku nk ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan. puasa oke ! mase ni laa kite nk carik pahala byk2, !
*hugs

6 comments:

miho amyra said...

salam ramadhan =)
namau ponteng puasa yer raksasekecil =)

pwiNce kal said...

heheee, okeee rara! awak pom, hik

INNANIE ARIFFIN said...

melampau kot 13 tahun baru full.. ceh. kal, aku rindu waktu kita buka sama2

INNANIE ARIFFIN said...

anda di list kan dalam segmen kenangan bulan ramadhan. baca kisah yang lain jugak!

Kim Bulan said...

selamat berpuasaaa :)

pwiNce kal said...

fatin : woww. terharuuuuuuuu, hik

azuree : eh tenkiuu ! awak pom ek :)